Iedereen kan tog schreifen?
Wiskunde en wetenschappen. Ieeuww... niets voor mij! Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door de Nederlandse taal. Als kind van amper 10 jaar bracht ik zelf 'familie-tijdschriftjes' uit. Die 'moesten' mijn familieleden dan kopen voor 5 BEF. Topper was het kruiswoordraadsel dat ik zelf opstelde en waarmee maandelijks... een zak chips te winnen was. Die liefde voor taal heb ik via de paplepel binnengekregen. Mijn vader is industrieel ingenieur en dus een wetenschapper, maar toch stak hij altijd veel tijd in cryptogrammen, woordzoekers en kruiswoordraadsels. Mijn later studiekeuze voor het regentaat, en dan specifiek voor het Nederlands, bleek een schot in de roos. Ik bezit de gave om razendsnel goede, heldere teksten te schrijven.
"Ach, een tekstje schrijven kunnen we toch allemaal. Fluitje van een cent. En die foldertekst zetten we toch ook gewoon op onze website."
"Ik moet een tekst schijven, maar weet niet waar ik moet beginnen. Ik kan niet de juiste woorden vinden. Ik ben nu eenmaal geen schrijver."
Teksten schrijven is een kunst. Een kunst die niet aan iedereen gegeven is. Ikzelf heb gedurende jaren ervaring opgedaan in verschillende 'takken' van het schrijven. Als journalist voor De Weekkrant/De Streekkrant en De Zondag, maar ook als copywriter voor o.a. Steps Magazine en Wikiwin. Daarnaast schreef ik tijdens de verkiezingscampagne van CD&V Peer in 2012 een heel aantal teksten die gebruikt werden in de campagne: persberichten, nieuwtjes voor op Facebook en zelfs de volledige kandidatenfolder. Ik ben ook erg ervaren in het schrijven van teksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Ideaal voor uw website indien u beter 'gevonden' wil worden op het internet. Zo schreef ik voor een lokale SPAR-supermarkt en een apotheek recent nog de online teksten die zij momenteel gebruiken.
Denk eraan: alles is communicatie, communicatie is alles! Als u een naar een klant gaat, kleedt u zich netjes. Als een klant bij u op kantoor langskomt, zorgt u voor een nette receptie met verzorgd personeel en een opgeruimd bureau. Een folder of brief is voor een potentiële klant mogelijk de eerste kennismaking met u. Waarom daar dan geen aandacht aan besteden? Een relatief kleine investering verdient zich altijd terug.
Als uw teksten ongestructureerd zijn, taalfouten bevatten of niet te snappen zijn, haakt uw doelgroep af. Wat zij denken? "Onprofessioneel, niet secuur en geen oog voor detail." Zo wilt u toch niet overkomen?
Mail mij gerust voor meerdere voorbeelden of als ik iets voor u of uw bedrijf of onderneming kan betekenen.
"Ach, een tekstje schrijven kunnen we toch allemaal. Fluitje van een cent. En die foldertekst zetten we toch ook gewoon op onze website."
"Ik moet een tekst schijven, maar weet niet waar ik moet beginnen. Ik kan niet de juiste woorden vinden. Ik ben nu eenmaal geen schrijver."
Teksten schrijven is een kunst. Een kunst die niet aan iedereen gegeven is. Ikzelf heb gedurende jaren ervaring opgedaan in verschillende 'takken' van het schrijven. Als journalist voor De Weekkrant/De Streekkrant en De Zondag, maar ook als copywriter voor o.a. Steps Magazine en Wikiwin. Daarnaast schreef ik tijdens de verkiezingscampagne van CD&V Peer in 2012 een heel aantal teksten die gebruikt werden in de campagne: persberichten, nieuwtjes voor op Facebook en zelfs de volledige kandidatenfolder. Ik ben ook erg ervaren in het schrijven van teksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Ideaal voor uw website indien u beter 'gevonden' wil worden op het internet. Zo schreef ik voor een lokale SPAR-supermarkt en een apotheek recent nog de online teksten die zij momenteel gebruiken.
Denk eraan: alles is communicatie, communicatie is alles! Als u een naar een klant gaat, kleedt u zich netjes. Als een klant bij u op kantoor langskomt, zorgt u voor een nette receptie met verzorgd personeel en een opgeruimd bureau. Een folder of brief is voor een potentiële klant mogelijk de eerste kennismaking met u. Waarom daar dan geen aandacht aan besteden? Een relatief kleine investering verdient zich altijd terug.
Als uw teksten ongestructureerd zijn, taalfouten bevatten of niet te snappen zijn, haakt uw doelgroep af. Wat zij denken? "Onprofessioneel, niet secuur en geen oog voor detail." Zo wilt u toch niet overkomen?
Mail mij gerust voor meerdere voorbeelden of als ik iets voor u of uw bedrijf of onderneming kan betekenen.